söndag 2 september 2012

Vi lyckades igen!

Vilka dagar. N.min vän och jag hade en sååå mysig
eftermiddag i fredags. Vi band blombuketter av våra
blommor på hennes land.
Börjar med att lägga ut i högar. Binder och plockar mer om
det behövs. Mysigt fika emellan i stugan.
 
Efter ganska många timmar är alla buketter klara i hinkar och vi
packar bilen för att stå på torget 06.30 lördag morgon. 
 
 
Torget 07.00. Vi har ställt upp vårat lilla stånd och hoppas
nervöst på att få några sålda. 35 :- styck.
 
Ett axplock av utbudet.


 
Vi sålde 27 av 31 sen ser det rätt tunt ut på bordet så det
drar inte så mycket folk. Men nöjda var vi verkligen.
Tredje gången vi lyckas sälja våra alster.
Vi är ett bra team N. o jag.
Sen bar det av till F´s moster på kalas med god mat och
trevligt sällskap.
Jag fick både skjuts och härligt goda svampmackor av svägerskan
efter det. Inte dumt alls. TACK!
Många kramar Malin




1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder. Man blir allt bra glad av dessa underbara blommor! Synd att jag inte han åka in och handla av er! Men det blir kanske till nästa sommar/höst för ni gör väl om det?!
    Ha en go vecka och ladda för helgen!
    Kramen

    SvaraRadera