lördag 1 december 2012

Snart jul,...

...inte klokt vad snabbt detta året gått.
Men åh, va mysigt det är nu. Snö, tända ljus,
röda gardiner, ljusslingor, glögg mm.
Vi har pyntat till det lite och om jag får
bestämma så blir det inte så mycket mer, förutom
julgranen. Men kanske vill lilla A. ha lite mer.
Killarna bryr sig inte så mycket.
Nya gardiner har det blivit också.
 

Lite juligt på spishyllan.


Underbar amaryllis som vi fick av deltagarna på jobbet.
Hur gulligt som helst av dem.
Vi julpyntar med kanske den underbaraste av alla fåglar.
Domherren.

Adventsklart. Men faktiskt så tjyvstartade jag igår!
Jag tänder dessutom alla på en gång varje gång.
Finast så tycker jag.

Ute har det ocskå kommit upp en slinga och nu håller
F på att sätta upp en vid kaninburen så han får lite ljus också.
 
Nu blir det duschen och fixa till mig lite då jag
ska bort till goa Stina på liten träff med mina
underbara trädgårdsvänner.
 
Kramkram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar