söndag 7 april 2013

Kommit igång på allvar.

Nu är de sådda. En hel del av de fröer som jag
vill ha blommor av till sommaren har nu
kommit i jorden.
Zinnia, tagetes, aster, daggsalvia och sommarljus.
Hoppas på god skörd då min kompis och
jag planerar bukettsförsäljning även i år.
Men det är ett lotteri hur det blir.
 
Än så länge en bit kvar.
 
 Omplantering av pelargoner.


Så här fint kan det bli i rabatten.
 


Och buketterna kan blir så här fina i augusti/september.
 
Det var lite blomfägring såhär på vårkanten. Hoppas ni
njuter av lite fina bilder och får lite egen lust till odling.
Det är underbart.
 
Många kramar Malin

2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Jag får verkligen lust av dina vackra bilder av underbar blomsterfägring.
    Jag kanske kan så någon sort.Ha nu en bra
    vecka med de nya tiderna på ditt omtyckta
    arbete! Kramar Meta

    SvaraRadera
  2. Men hjälp vad sugen på sommar och blommor jag blev nu....! Super härliga bilder! Måtte all snö och kyla vara över nu.
    Kram

    SvaraRadera