fredag 5 april 2013

Påsklovet går mot sitt slut.

Vilket lov vi haft. Sol, sol och åter sol.
Inte alla i familjen har utnyttjat det, men jag har
försökt göra det så mycket jag hunnit.
Vi började lovet med att åka till landet.
Helt underbart. Sol, is, snö, eldning, röjning, skidor,
god mat, bastu, promenader, fika, hav och vila.
Kan det blir bättre?!
Är inte detta ett vårtecken så säg!

Hela fjärden gick bra att åka skidor på. En
märklig känsla att gå där man annars bara åker båt.
Det hade dock gått lite bättre med pjäxor än
gummistövlar! Men det gick det också.

Röjning och eldning. Alla hjälper till.

Ett fruset Ålands hav så långt ögat når.
 
Nu vet ni lite om vårat påsklov. Nu blir det ett par
kämparveckor innan nästa lov tycker barnen.
Men kan ni tänka er! Jag längtar inte ens efter lov.
Jag börjar jobba 90% nästa vecka och är
superglad för det.
Och värmen vet jag inte om jag längtar efter.
Då kommer pollen också! Inte mina bästa kompisar.
 
Ha nu en fin helg allihop.
 
Många kramar Malin


1 kommentar:

  1. Vad härligt ni har haft det! Fina bilder också även om jag personligt är galet trött på snön....
    Härligt att du har den kännslan inför att gå till jobbet. Nu mer har jag det också även om min chef är lite morgon sur;).....
    Fika snart!
    Kram

    SvaraRadera