söndag 19 augusti 2012

Nytt litet projekt!

I fredags kom mamma och pappa
på besök. Med sig hade det min farmor
och farfars gungstol som stått på vinden på
landet i många år. Den vill jag liva upp och sitta
och koppla av i. Kanske sticka och läsa lite.

Såhär såg den ut. Lite trist och smutsigt tyg. Stolen har
jag bara tvättat av. Den får ha kvar sin lite skavda patina.
Tyget ska dock bli nytt. Någon som har något förslag
på vad som kan passa?
Eftermiddagen har jag ägnat mig åt att ta bort en massa
nubb, dragit åt sitsbanden och spikat i nubben igen.
Har även bytt undertyget då det inte var för fräscht.
Jag tror det kommer bli bra.
Jag tycker det är roligt att återanvända gamla saker
och inte bara köpa nytt. Även om jag gör det också.
Ett annat fynd från igår var den gamla emaljerade
formen från Stallqvarn, 50:-, som är bra till massor.
Igår blev det potatisgratäng i den.
Kram Kram Malin




1 kommentar:

  1. Åh vad roligt! Jag har min mormors gungstol fast den står i lillstugan. Jag kanske skulle ta in den?!
    Hoppas ni haft en mysig helg!
    Kramkram

    SvaraRadera