tisdag 6 november 2012

Vintervila i trädgården!

Nu är det klart. Jag har fixat klart med det
mesta inför vintern. Nu kan den komma!
Fast ärligt talat väntar jag gärna några veckor
till med snöskottning och att sopa och skrapa
bilen. Men till jul får den gärna komma.
Jag har klippt ner lite perenner. Ja, jag vet att
man med fördel kan vänta, men se tiden till våren
är också väldigt knapp och de har klarat sig förr,
så jag chansar i år också. Jag har tagit in lilla trädgårds-
möbeln som jag trodde vi skulle sitta i i september
oktober, men det blev ju inte av.
Lite är fortfarnde fint faktiskt, även om de har sett
sina bättre dagar. Det känns lite lugnare nu när
allt är iordning. (Fast just det, inga krukor är tvättade
ännu. Men det gjorde jag vid nyår förra året så
det kan ju vänta ett tag till).
Kärleksörten är finfin ännu.

Mina gräs är inte så dumma bruna heller.

Röda fina rosblad. Men snart är det inga kvar.

 
Nu ska det bli pasta och köttbullar. Inte hemmarullade!!
 
Kram Malin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar