torsdag 17 maj 2012

Inre frid!

För ett tag sedan var det få platser som gav mig frid i sinnet.
Då kunde LANDET få mig att känna mig rätt så lugn.
Särskilt om vi just kommit dit, men inte när vi skulle åka hem.
Nu är jag lugnare och mer tillfreds nästan var som helst.
Är inte det fantastiskt. Vad olika saker kan påverka hur man känner.
Mitt mål med detta "friår" har gått i lås. Jag känner mig lugnare
och tryggare och har fått hjälp att ändra mina arbetsuppgifter så
nu ser jag fram emot jobben jag ska ha.
Det har varit ett fantastiskt gottgörande år även om jag
nästan jobbat hårdare än någonsin. Men det gör inget
bara jag är lugn och glad i det jag gör.
Jag har hittat ett ord som jag tycker passar för att jag ska
må bra i olika situationer. Om jag känner mig BEKVÄM
är det oftast bra.
Jag är sååå tacksam över att ha gjort detta år så ni kan inte ana.
Det går att ändra på sitt liv om man inte mår bra. Det går faktiskt.
Jag har behövt lite hjälp på vägen, men var inte
främmande för det. Det kan behövas.
(man blir inte rik på pengar av det, men rik på annat viktigt.
Och vad är pengar om man inte mår bra. Ingenting)




Massor av kramar till er alla.
Malin

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis hur du känner vännen! Det är det bästa beslut jag tagit på länge, att plugga detta året tillsammans med alla er har varit så roligt. Men inte någon semester precis. Mer att göra än förut men vad gör det när man trivs.
    Själv känner jag också ett lugn i att äntligen gjort slag i saken, ser framtiden som något positivt.
    Kram kram

    SvaraRadera