tisdag 29 maj 2012

Länge sen!

Hej igen
Nu är jag tillbaka. Eller rättare sagt nu fungerar "min" dator
igen och jag har tid att skriva. Helgen har bestått i en del skolarbete
som nu är på sluttampen och en del trädgårdsarbete.
I morsdagspresent fick jag av barnen (de har nog inte fattat det)
och Fredrik ett prydnadskörsbärsträd, två spirea, två blodpilört och
8 jungfrunävor. Sen tidigare hade jag fyra rödbladiga alunrot.
 Allt har nu hamnat tillsammans med vår gamla pion i ett
 land på framsidan mot vägen. Det enda landet som
det ligger en tanke bakom på vår tomt.




Här är bilderna på vårat nya land. Skapligt tycker jag.
Ha en bra dag allihop.

Kram Malin

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Så fin din rabatt ser ut. Har ni en ny uteplats oxå?
    Ser fram emot att träffa er i helgen =)

    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Ja den är ny sen förra året. Kvällssol.
      Ses på lördag. Kul.
      Kram Malin

      Radera
  2. Hej Malin, jag måste kommentera dina bilder på ett helt underbart land! Jag tänker: Vad mycket du har fått med dej från det här läsåret du har varit i Tenhult. Vilka härliga lärdomar på allt vackert vi har i naturen,och när man som du fått mer kunskap att brodera med växter och få till det som här,då är det bara att gratulera och önska dej Lycka till! Jag är säker på att det kommer att bli mera.
    Kramar från Meta och Bertil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden. Jag är glad för allt jag lärt mig och fått med mig, men oj vad mycket mer det finns att lära i detta ämne. Det är fantastiskt kul och givande med naturen och trädgården.
      Kram Malin

      Radera